
Så fungerar UpUp
Skicka digitala gåvor & presentkort smidigt
Skapa engagemang med digitala värdebevis – enkelt, personligt och i rätt tid
UpUp gör det enkelt att belöna och överraska dina kunder med digitala gåvor, presentkort eller återbäringar. Med vår plattform kan du snabbt nå ut till dina kunder – och samtidigt göra det både personligt och planerat.
Skapa och planera ditt utskick
Bestäm vad du vill skicka – ett presentkort, en gåva eller kanske en återbäring. Du kan enkelt välja mottagare, antingen manuellt eller via import/lista. Med UpUp kan du dessutom schemalägga dina utskick så att de skickas precis när du vill – till exempel vid en kampanjstart, kundens födelsedag eller när det passar bäst för ditt erbjudande.
Personalisera varje uppning
Gör dina utskick personliga och relevanta. Skriv unika hälsningar, använd mottagarens namn och anpassa budskapet utifrån kundens relation till ditt företag. Med UpUp kan du enkelt skapa ett innehåll som engagerar och känns genuint – för alla, varje gång.
Leverera direkt till mottagarens mobil eller mejl
Värdebevisen skickas direkt till mottagaren via SMS och/eller e-post, med ditt företags namn, färger och logga. Allt är tryggt, GDPR-säkert och enkelt för både avsändare och mottagare. App eller ingen app – Du kan välja själv hur användare ska lösa in sin gåva. Antingen via vår app eller via en länk.
Följ upp och analysera resultatet
Få full koll på hur det går! Med UpUp ser du i realtid hur många som öppnat, använt eller löst in sina värdebevis. Du kan enkelt följa upp och påminna de kunder som ännu inte aktiverat sin gåva – eller starta nya kampanjer baserat på dina insikter.
Därför väljer andra företag UpUp:
Integration: Gör utskicken via ert egna marketing automationsystem. Ingen handpåläggning alls. Eller koppla ihop med tusentals andra system (Google, Microsoft, Hubspot, Mailchimp)
Schemaläggning: Träffa rätt i tid – planera dina utskick till när de gör störst effekt.
Personalisering: Skapa engagemang och bygga relationer med relevanta, personliga gåvor.
Enkelhet: Ingen teknisk kompetens krävs, men full kontroll och flexibilitet för dig som marknadsförare.
Smidig kundupplevelse: Används som ett vanligt betalkort, inget krångel.
Enkel admin – mängder av features!
UpUp är en väldigt enkel tjänst. Inga krångliga installationer – du kommer inte ens behöva ringa IT-avdelningen när ni ska dra igång. Bara en sån sak. UpUp är fullmatat med praktiska features som ni kommer att gilla, hoppas vi. Ni administrerar allt själva och det är verkligen smidigt. Dessutom finns vi alltid här om ni har frågor eller funderingar.
Välj en egen avsändare
Ni kan enkelt få era uppningar hamna i erat vanliga SMS-kommunikation med era mottagare.
Designa dina kuponger
Bestäm exakt hur kupongen ska se ut, er logo, egen bakgrundsbild och färg, eller välj ur UpUps bibliotek.
Datumstyrda massutskick
Välj själv hur många ni ska skicka till. Ni kan datumstyra utskicken på individuella dagar eller alla mot samma dag.
Skapa egna produkter
Hittar ni inget i vår butik som passar, kan ni skapa helt egna gåvor att skicka.
Integrera med CRM via vårt API och hantera användare
Gör livet enklare genom att integrera mot era egna system. Antingen direkt via vårt API eller via vår Zapier app.
Följ upp statistik. Både övergripande och mottagarnivå.
Kontrollera inlösen
Bestäm var era gåvor kan lösas in. I en enskild butik, ett geografiskt område, en typ av butiker eller i hela Sverige.
Flera sätt att lösa in
Ni kan skicka gåvor som löses in med en QR-kod eller med UpUp’s digitala kort. Allt för att göra det enklare för mottagaren.
En eller flera köp
En gåva är mer en bara ett köp. Bestäm om den ska räknas som inlöst direkt eller om mottagaren kan handla fler gånger.
Vill du se hur enkelt det är?
Boka en demo eller testa UpUp redan idag!